Genel katılıma Açık Seminerler
STRESS ATMANIN 30 YOLU

Yapılan araştırmalar, bazı maddelerin ve hareketlerin insandaki stresi azalttığını ortaya koyuyor.  İşte strese karşı alınacak önlemlerden bazıları  

* Yosun banyosu Ilık yağlarla yapılan sıcak yosun banyosu ve masajlar, Hintlilerin stres atmak için kullandıkları çok önemli bir yöntem.
* Melatonin

Amerika’da üretilmiş olan mucize hormon hapları da strese karşı etkili oluyor.

* Günlük tutmak Taşınamayan yoğunlukta sıkıntıların kağıda aktarılması stresi büyük ölçüde azaltıyor. 
* Avokado E vitamini bombası olarak bilinen Avokado’nun sakinleştirici etkisi var.
* Sallanan iskemle Bu tür iskemlelerde veya hamaklarda geçirilen yarım saatin strese iyi geldiği biliniyor.
* Hayvanlar Hayvan sevgisi özelliklede hayvanları okşamak stresi azaltıyor.
* Yoga Nefes alıp vermenin de ayarlandığı Yoga çalışmaları stres atmada çok etkili oluyor.
* Öpüşmek Duygusal yaklaşımların hepsi gibi öpüşmek de insanlardaki mutluluk hormonlarının üretimini arttırıyor.
* Zamanı planlamak Planlı yaşamak stresi bir ölçüde de olsa ortadan kaldırıyor.
* Müzik Armonik tonların yatıştırıcı etkisi yadsınmıyor.  Tempo hızlandıkça kalp atışları hızlanıyor.
* Öğle uykusu 10-20 dakikalık öğle uykuları günün yorgunluğunu almaya yeterli olabiliyor.
* Yeşil Bu rengin insanı sakinleştirdiği ortaya konmuş durumda.
* Muz Yüksek oranda serotonin içeren muz, beyindeki mutluluk hormonlarını çözerek stresi azaltıyor.
* Seks Bilinen en iyi stres atma yöntemi.
* Balık tutmak Bu işlev sırasındaki sessiz bekleyişlerin haftalık yorgunluk ve streslere iyi geldiği biliniyor.
* Duş almak Açılan gözenekler nedeni ile yüksek bir nemlilik oranına kavuşan cilt rahatlıyor.
* Çamur banyosu Kan dolaşımını hızlandırmak kaydıyla stresten kurtarıyor.
* Sauna Aynı etkiyi gösteriyor.
* Ağlamak Gözyaşları, vücuttaki toksinlerin atılmasına büyük ölçüde yardımcı oluyor.
* Dansetmek Haftada 3 kez dans eden insanlarda kalp krizi riski yüzde 64 oranında düşüyor.
* Güneş banyosu 10 dakikadan uzun sürmemek kaydıyla kalbi dolaşım sistemini güçlendiriyor.
* Gülmek Kasları gevşetiyor.
* Hipnoz Uyku ile uyanıklık arasındaki bu özel durum, bilinç altının sıkıntılarından kurtulmasını sağlıyor.
* Çikolata Çikolatanın özellikle beklenen stresler öncesinde –sahneye çıkmak yada toplum önünde konuşma yapmak gibi – rahatlatıcı etki yaptığı biliniyor.
* Hayır diyebilmek Sıkıntı çekmek yerine hayır diyebilmek stresi bir hayli azaltıyor.
* Meditasyon Sessizlik içinde Tanrının sesini işitmeye çalışmakla günlük endişelerden sıyrılıyorsunuz.
* Fıkralar Hayatın çelişkili yönlerini ortaya koyarak kişiyi rahatlatıyor.
* Güneş Doğuşunu ve batışını seyretmek ve seyrederken dua etmek, müzik dinlemenin sakinleştirici etkisi olduğu biliniyor.
* Aynaya Bakmak Ve kendinizle dalga geçmek beklentilerinizi azaltmak sureti ile sizi rahatlatıyor.
* Yürüyüş Düzenli olarak her gün en az 15 dakika yürümenin vücuda sağladığı hareketlilik sayesinde strese karşı dayanıklılık kazandırdığı  uzun zamandır biliniyor.

 

Ogem programları hakkında daha detaylı bilgi ve sorularınız için lütfen bizi 0212 211 66 61 den veya info@ogem.com.tr den arayın